< div id=”header ”>< / div>

söndag 30 augusti 2015

Kommer SD att ha ett budgetalternativ framme till novembermötet i Varberg?


Jag vet att många här är politiska dumhuvuden men ni har ändå lämnat över till dessa att ta hand om era skattepengar och sätta avgifter vare sig ni vill det eller inte. Precis som alla omfattas vi av mängder av beslut som kallas politiska.

Ett parti utmärker sig just nu. Det är SD som ibland kallar sig störst eller i varje fall vill vara det. Jag ställer stenhårda krav om jag som presumtiv väljare skulle röstat på er.
Det är inte bara att vara mot allting utan också för någonting. Jag har sett SD i lokala sammanhang i min kommun som kom in i kf 2006 alltså för sju år sedan som inte lagt ett enda eget förslag till budget.

Jag har i motion till Varbergs kommunfullmäktige tyckt det är berättigat att budgetberedandet omfattas av fler partier än idag
. Det bjuder jag på. Men tycker ändå om man inte har full insyn att partier med säte i någon form ändå ska kunna ha förslag tillgängliga inför kf-mötet i november.

Om ett parti med ambitioner att bli något av de stora ser jag fram emot att SD till novembermötet presenterar sin skuggbudget. Jag uppfattar det som att SD som jag redan sett i min nämnd kultur- och fritidsnämnden avstyrkt en hel nämndsbudget utan att på mötet redovisa varför.
Lite bättre kan väl SD om ni vill nå makten i Varberg än att mörka i nämnden. Jag deltog inte i beslutet då jag klart reserverat mig i våras mot ett ärende som ligger med friidrottshallbygget .
Det gjorde visserligen SD också men jag är inte emot ALLT. / den som ska justera protokollet från mötet i kulfrinämnden i Varberg.

Inga kommentarer: