< div id=”header ”>< / div>

lördag 11 juli 2015

Jag bemöter en känsla !

"Jag trodde inte att jag skulle mötas av näthat av mina egna partikamrater. Av människor som jag har haft respekt för. Den respekten försvann nyss. I era ögon har ni säkert varit roliga och skämtat på er egen och MP:s bekostnad men då har ni inte tänkt steget ut. Att någon annan faktiskt kan ta illa vid sig och må dåligt över det ni skriver. I detta fall är det jag.
Jag tycker att det är fullständigt oacceptabelt hur ni väljer att formulera er. Min första reaktion är “Nu skiter jag i det här” men det är väl det ni vill? Så nej, jag tänker inte skita i det här. Jag tänker ta striden. Ingen av er två ska få sätta sig på andra för att ni tycker att det är roligt. Ingen av er två ska vara anledningen till att en kvinna väljer att avsäga sig sitt uppdrag. Den makten ska ni inte få.
Jag blir uppriktigt förbannad över att ni överhuvudtaget tar er rätt att diskutera mitt privatliv och vad som händer vid mitt köksbord. Att ni dessutom har mage att ens antyda vad som skulle hända i mitt sovrum är så osmakligt att jag bara kan känna avsky.
Jag hoppas att ni är nöjda med er insats. Det är lätt att skämta när alla är med på det, men är det lika lätt att skämta när en blir ställd mot väggen? Oavsett er inställning så hoppas jag att ni tänker efter. Ni har sårat en person. Ni har sårat mig. Var det verkligen er avsikt? Om det inte var det så fundera två gånger nästa gång innan ni börjar gå in på detaljer som pekar ut personer."

Svar

Din känsla äger bara du ingen annan. Dina föreställningar äger bara du ingen annan. Din uppfattning om ett par äger bara du om summan två. Din strid är en strid mot dig själv så länge din strid inte riktar mot någon viss person. Ditt privatliv äger bara du över ingen annan. Var du befinner dig är upp till dig ingen annan. Om du är nöjd med din insats var nöjd då.
Om du känner dig sårad är det du som är sårad. Om du tar åt dig vem har med det att göra om det inte riktar sig till någon.

Inga kommentarer: