< div id=”header ”>< / div>

måndag 11 maj 2015

Jag är intresserad av SAKPOLITIK och Agenda gör både M och MP till losers !


Om det nu ska föras tv-sända LIVE-debatter där det krävs ytliga och snabba svar ska tydligen inte Anna Kinberg-Batra eller Åsa Romson deltaga.Det är politiker som Jonas Sjöstedt och Jimmie Åkesson som har mest att vinna på den typen av debatter som sändes i Agenda.

Själv håller jag mig på gräsrotsplanet och glädjer mig åt Varbergs BLÅ FLAGG men kan inte låta bli att "snegla" på lokalvalet i Båstad.

Det blev en triumf för i stort sett lokala Bjärepartiet och SD. Samtliga etablerade partier backar.

Uppriktigt sagt påverkar rikspolitiken i allra högsta grad politiken hos oss "här nere" på gräsrotsnivån. Själv vill jag helst enbart ägna mig åt lokala frågor sätta mig in i dem och inte svara på hur Åsa Romson skötte sig i en debatt där V säkert kammar rösterna.

Som framgår av ovan finns det SAKPOLITIK som borde diskuteras och skiljelinjer och inte de grodor eventuella företrädare av någon anledning framför i debatten.

Inga kommentarer: