< div id=”header ”>< / div>

söndag 25 januari 2015

Gärna bra opinionssiffror - men gör något åt det demokratiska underskottet i MP Halland !


Opinionssiffror från Sifo visar att alliansen fortfarande är mycket svagt och att SD håller sin starka ställning. Rödgröna om det är något som heter så behåller övertaget gentemot alliansen.

Glädjande börjar nu MP får siffror som överstiger valresultatet. Botten tycks nådd för denna gången. Dags att se lite genomslag i regeringspolitik så småningom.

Själv har jag nu avslutat andra dagen på en regionträff. Mycket som kommer upp är det "demokratiska underskott" som tycks råda i regionens miljöäparti. Den som läser MP regionens hemsida kan säkert hålla med att den inte är alltför rolig.

Mitt engagemang är i första hand lokalt och kan ibland tangera till regionpolitik. Jag har inga uppdrag på regionen och lär inte få något heller. Sedan är det tveksamt om jag kommer att rösta på Miljöpartiet regionalt nästa val. Jag kryssade Martin N Öberg och han tycks ha lämnat den aktiva arenan och har heller inte fått något blygsamt uppdrag på regional nivå.

Ja det här med opinionsmätningar kan ju ändra sig och likadant hade det kanske blivit om det varit val idag. Inte ens jag som är någorlunda aktiv i Miljöpartiet kan garantera min röst till partiet. Många tycker naturligtvis annorlunda men miljöpartiets roll i fortsättningen ligger ganska öppen. Jag vill se resultat nu och ett svar på hur man kommer till rätta med en del av det"demokratiska underskottet"-

Inga kommentarer: