< div id=”header ”>< / div>

söndag 2 mars 2014

Nu strukturerar jag upp min tillvaro som politisk gräsrot och följer inte strömmen!

Nu håller jag på att planerar och strukturerar min vecka här.Måndag arbetscoach och den nya kf-listan. Tisdag "Steget vidare" om lokal arbetsmarknadspolitik för ungdomar.Torsdag:tandläkaren och samrådsmöte med Vattenfall. Däremellan ska jag hinna träna, hemmets alla sysslor och blogga.

Det som händer mycket just nu är utvecklingen i Ukraina vilket inte intresserar ett dyft den vanlige mannen på gatan. Vi har ju säkra leveranser av Putin-oljan hit och är nöjda med det bara inte bensinpriserna stiger. På något sätt känns klimatfrågan lite konstig om skitländer som USA,Putin,konsumtions-Kina ska styra detta. Jag ser ändå att EU kan vara det hanterliga forum som kan spela en roll i både energi-och klimatfrågan.

EU-valet ser jag som väldigt fjärran. Jag deltar inte i någon EU-valrörelse men hoppas Miljöpartiet kan återupprepa det fina resultat man hade förra gången.Men till skillnad från de flesta miljöpartister är jag INTE nöjd med vilka som är placerade som de två översta  på listan.

Eftersom jag kan tänka själv hade jag placerat Bodil Ceballos och Linnea Engström där. Som sagt det ska blien intressant valrörelsemen min vecka är fulltecknad nu som politisk gräsrot.Får se hur jag petar in det här med bloggandet.

Inga kommentarer: