< div id=”header ”>< / div>

måndag 10 februari 2014

Tydlighet och organisation är grunden och att inte glömma sina rötter i politiken!

Tydlighet är något jag eftersträvar för att kunna verka i politiken. Ja dels vad jag själv strävar,min egen förmåga att delta och också att hålla ångan uppe. Det räcker inte att jag själv tycker jag är världbäst och kunnig och allt det där, Jag måste ha en tydlig organisation kring det jag verkar för. Då kan man också släppa taget kring petitesserna.

Just nu har jag motionerat "internt" om vissa stadgeändringar i MP Varberg, lite annat som inte behöver preciseras kanske i stadgar men i beslut fattade av ett årsmöte. Det kommer i början på mars då former och personer i lokalavdelningen ska om- eller nyväljas till olika poster. Listan är redan tagen så den vet vi.

Det behövs också arbetas fram ett lokalt handlingsprogram som mer preciserat lokalt och mer konkret handlingsinriktat. Inte diverse floskler som står överallt som skyltfönster och fasad utan något som identifierar de som ska stå på listan vad de kan stå för och vill ha uppnått de närmaste fyra åren inte om 50 år.

Framförallt ska det synas att något nytt tillkommit, vad MP uppnått  och hur vi går vidare. Några lämnar över stafettpinnen till andra som har sin syn på hur saker ska genomföras. Om jag säger att jag inte är nöjd med vissa saker är jag inte direkt missnöjd. Vi BEHÖVER förnyelse i MP Varberg och valsamordnaren i regionen Hans Leghammar har en del idéer om detta.

Om jag känner mig som fossil är han också en fossil den förste riksdagsledamoten som MP Halland haft men varit från politiken men inte från ämnet :miljön som är grundpelare i hela partiets grundande. Det gäller att inte tappa rötterna. Gamla fossiler ska blandas med nya frön till maskrosor och det är ett spännande jobb. Opinionssiffror i all ära men utan laddade företrädare med ny entusiasm står vi som varit med oss slätt. Vi kan elda på och vill få till en brasa med nytändning i MP och då behövs också mycket syre.


Inga kommentarer: