< div id=”header ”>< / div>

måndag 10 februari 2014

Överklagan om politiska uppdrag ska ingå i "Jobbstimulansen" !


Överklagande av beslut daterat 2014-01-30 avseende Ansökan Ekonomiskt bistånd enligt 4 kapitlet 1 paragrafen socialtjänstlagen Avslag.


Överklagan avser beslutet att inkomst av politiska uppdrag inte skall räknas som lön enligt anställning enligt regeln om jobbstimulans


Jag anser att all inkomst av ”arbete” skall räknas in här, att arbeta politiskt är i högsta grad ett arbete som dessutom gynnar hela samhället.

Undertecknad har ingen inkomst förutom den lön som utgår via de ggr jag inställer mig till politiska uppdrag som jag valts till.

Jag håller samtidigt på med en skuldsaneringsansökan (dom ej fastställd) än där jag får rådet att göra allt vad som står i min makt att visa att jag kan erhålla inkomster och visa vilja att “göra rätt för mig” vilket underlättar att jag får en positiv dom att skuldsanering beviljas..

Självklart kan jag hoppa av mina uppdrag om det visar sig att “jobbstimulansen” inte gäller. Då får socialtjänsten bidra med HELA min försörjning och om jag inte får behålla 25% så behöver jag då inte kvitta 100% mot försörjningsstöd.

Frågan är om det inte då står i strid med socialtjänstlagens intentioner då “jobbstimulansen” infördes för att vara ett incitament att öka förmågan att aktivt delta i samhället och bara ta emot passivt stöd eller ägna sig åt “svartjobb”. Här har jag stöd av en “coach” som har som mål att hitta vägar ut från utanförskap och in i samhällsnyttiga funktioner och möjligt arbete med inkomst som leder till att jag blir självförsörjande..

Jag finner själv att jag och coachen har ett “samtycke” kring målet men att socialtjänsten i Varberg mest ägnar sig åt sifferlek och regelverk. Den vägen är mest formell med en återansökan varje månad med ytterst ojämna inkomster. Politiken är mitt halmstrå ut till en normaliserad värld. Detta halmstrå vill nu socialbyrån i Varberg ta ifrån mig och lämna mig helt i utanförskapet och med fortsatt försörjningsstöd som enda inkomst.


Varberg den 10 februari 2014

Pierre Ringborg
Södergatan 38
432 44 VARBERG

personnr : 550628-4610
tfnnr 076-22 57 252
email :
pierreringborg@gmail.com

Inga kommentarer: