< div id=”header ”>< / div>

lördag 18 januari 2014

Nej jag kan inte hålla med miljöpartiet i allt!

Varbergs tågstation stannar ingen SJ-trafik
Miljöpartiet väljer att dra åt vänster och får kritik från en folkpartist  som partiet samarbetar med i regionen ang att SJ ska ha monopol vad gäller tågtrafiken. Är benägen att hålla med "kritikern" i just denna specifika fråga -har jag blivit folkpartist då? Antagligen för ingen miljöpartist i övrigt säger ett käft alltså stämmer det som står i hans blogg.

Sedan har jag yrvaket konstaterat att det står att MP alltid varit månt om att partiet ska få rösta om det slutgiltiga innehållet i ett EU-valmanifest. Så jag har börjat spåna i detta nu med inloggning och presentationer. Jag hamnade iaf bland en väldigt massa kandidater och jag som trott att listan var klar. Det intressanta blir då vad är det som kommer att förändras nu när medlemmarna ska få rösta.

För övrigt har jag ju själv begränsat mitt deltagande i valrörelsen. Jag sitter på ett kf-mandat. Har avträtt att stå på region och riksdagslistor men har iaf en plats bland de tretton på den NYA kommunlistan i MP. Där lägger jag det mesta krutet. I övrigt anställer ju MP folk nu för tiden det jag gjort ideellt och utan ersättning så det innebär att de får göra hästjobbet.

För övrigt kvarstår min ambition lokalt att MP ska uppnå sex mandat och jag vet att det jobbas för fullt att tagga och få med alla på listan i valpeppet. Det är nu det börjar men som sagt att tycka precis som pappa vill på alla fyra nivåer är inte lätt.Jag gör det inte kan jag säga redan nu.

Inga kommentarer: