< div id=”header ”>< / div>

torsdag 6 juni 2013

Att gilla betyder inte att älska men det går bra att gilla alla partier då är man öppen och tolerant!

Ja nationaldagsfrirandet är 30 år eller nåt sånt. och har märkt att i Sverige nu för tiden finns det anledning att fira allt möjligt bara det handlar om ledigheter, manifestationer eller att uppmärksamma något varav födelsedagar är det vanligaste. Har man tillgång till facebook ska man dessutom gilla något ja vissa sidor som tapetserar sig som reklam sedan.

När jag var yngre samlade jag på frimärken men nu för tiden har jag samlat på fb-vänner även om de inte gillar mig. För ordningens skull kollade jag upp hur det var att gilla vissa partier bland mina fb-vänner. Ja det finns såna som jag som gillar motståndarna om man har någon för att hålla koll på andra sidan inte för att man egentligen "gillar" dem utan man förutsätter varandra.

Vanligast i den politiska världen att gilla varandra lär nog S och M vara. De som helst vill ha ett tvåpartisystem. Dock har ju M gått in i en allians så de lär gilla "di smau under jordi"också. Vad gäller om S gillar "rödgrönt" eller inte låter jag vara osagt men funderar på om det inte är förutsättningen för dem att ta över så de gillar säkert läget då.

De som gillar förändringar på den politiska kartan kan säkert gilla V men V gillar "rödgrönt" mer än MP tror jag. MP gillar "rödgrönt" utan V bäst tror jag. De som inte gillar förändringar gillar läget med justeringar. Men om det blir S istället för M blir det att köpa grisen i säcken. Vi vet vad vi har men inte vad vi får hette det ofta på den gamla regeringens tid. Ja vi vet vad vi har men inte vad vi får. Det är dilemmat med rödgrönt och jag gillar också motståndarna till rödgrönt men bäst gillar jag Piratpartiet idag. De borde röra om i grytan!

1 kommentar:

Urban Sundström sa...

Hej ! Du glömde Piratpartiets logo. Du börjar bli tankspridd -:)