< div id=”header ”>< / div>

onsdag 20 mars 2013

SD och MP rensar ut var för sig fast av olika skäl!

Läser om en lokal styrelse som vill att en som är invald till ett fullmäktigeuppdrag uppmanas att avgå för ett uttalande i MP Ängelholm. Ja det är inte bara SD som tycks ha utrensningsbekymmer även MP håller på med sådant. Inte minst i Finland får man inte i De Gröna göra vad som helst som politiker utan att det blir ramaskri.

Själv drabbades jag redan under mandatperioden 1994-1998 av detta lokalt i Varberg att drabbas av en lokal styrelses missnöje att först bli portad att sitta i styrelsen och därefter att inte få vara med på listan då jag hade "gjort mitt" efter tre mandatperioder i kommunstyrelsen och kommunfullmäktige.

När jag i valet 2010 valde att göra "comeback" var det inte med helhjärtat stöd man såg detta initiativ som ett bra beslut från min sida. Har man gjort sitt så har man det är tydligt inom miljöpartiet. Vid en diskussion på facebook tyckte en ung äregirig kvinna inom MP att jag borde söka mig till SNF och ta en plats där istället. Jaha så man kan tydligen komma därifrån och in i partiet men när partiet tycker man är passé så ska man gå dit.

Nu vet jag inte hur läget ser ut inför nästa val i MP däremot att SD gör det för att få en mer "rumsren" plattform. Detsamma gäller antagligen också MP som inför nästa val bli än mer regeringsfäiga efter nästa val. Jag har dock för att mota Olle i grind sagt mig inte vilja ställa upp på några MP-listor i nästa val så det är bara att fasa ut ur partiet.

Nu finns ett aber hos MP de kanske inte räknar med. Jag fortsätter oförtrutet som grön opinionsbildare och frågan är om jag kommer att ha några fb-vänner, twitterföljare och någon som läser min blogg när jag inte kommer att vara knuten till partiet längre? Det återstår att se.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är också väldigt orolig för vår miljö och hur vi ska kunna rädda vår planet. Men MP är och har aldrig varit ett alternativ för mej. De är inte trovärdiga eftersom de leker politik inte utövar den. Politik är allvarliga saker och den politik de driver nu som den mest invadringsextrema - den är totoalt vansinnig. Hoppas de tappar oerhört många väljare som insett vad de går för och röstar klokare i nästa val.