< div id=”header ”>< / div>

tisdag 12 mars 2013

Migrationspolitiken kommer att stöta på svårigheter vid fortsatt finanskris!

MP har fått skrämselhicka på grund av att V nu jagar röster hos dem och angriper partiet med öppna dörrar för att medverka till spaning av utvisningshotade och papperslösa.

Mycket av problematiken för de som är godkända att få vara här är att de ska placeras ut och efter två år vara självförsörjande. Det har inte ens jag klarat av med 13 år som socialbidragstagare men V och MP kanske har en universal-lösning att just invandrare och flyktingar blir det.

Att en utlänningslag finns och ska följas kan vara svårt för partier med input som modell. SD får väl motsvara output då men dem vill ju ingen samarbeta med (min anm). På något sätt handlar det om att uppföra sig korrekt och rättsäkert vilket kan för många verka tvivelaktigt då kanske annat uppdagas istället än det specifika som avses.

Om jag som socialbidragstagare nu ser att input-partierna inte ens klarar av att lösa situationer för oss som är acklimatiserade svenskar, har jobbat 14 år på en fabrik där jag var fackligt aktiv hur ska man då tänka när vi ser att arbeten inte räcker till, att bostads-situationen kan vara extremt svår på många håll hur vi ska plädera för fler flyktingar och invandrare?

Vi ska se till möjligheter säger Anders Wallner partisekreteraren i miljöpartiet? Ett sådant svar framstår att se mig själv som en totalidiot som varit från och till politiskt aktiv i 30 år och ganska insatt i samhällsfrågor men saknar status idag. Möjligen är jag passé för miljöpartiet och även vänsterpartiet för de vet ju bäst men varför träffar jag då människor lokalt som har samma omvärldsanalys som jag?

Det återstår att se hur mycket öppna dörrar det blir på vänsterpartiets och miljöpartiets listor framöver med utlandsfödda. Jag lämnar naturligtvis min plats till förfogande för att bereda vägen.

Vet de (och jag) inte sitt eget bästa och ska övertygas i valrörelsen? Tror inte det med tanke på den finanskris som härjar i omvärlden och i ett Europa där Sverige gått ganska skonat och där MP som miljöparti gjort invandringen som ett av sina stora huvudnummer.

Inga kommentarer: