< div id=”header ”>< / div>

fredag 30 november 2012

Vi bostadslösa och asylsökande sitter i samma situation och någon tjänar på oss!

Det ökade antalet asylsökande som söker logi ökar. Samtidigt uppmanas kommuner att ställa upp och ta emot flyktingar. Privata aktörer gör sig goda pengar inte minst när det är lågkonjunktur och inte säsong för de med inriktningen på sommaren.

Skyhöga avtal kan därför bli fallet som vid FUN CITY i min kommun där 13 miljoner slutits i ett avtal där kommunen får stå och titta på där tillfälligt boende upprättats. Kommunen är inblandad vad gäller skolgång som barn har rätt till och regionen vad gäller hälso- och sjukvård . Det kan se ut så här också på andra håll.

Jag själv var i en papperslös situation 2006-2007 då jag och några andra bostadslösa bodde på samma sätt norr om stan på en rastplats vid motorvägen där lättförtjänta pengar kunde tas in av en privat aktör. Det var socialen som betalade då vi måste ha "tak över huvudet". Undermåliga förhållanden i primitiva stugor på 12 kvadrat men med duschmöjligheter och kylskåp.

Uppvärmningen bestod av direktvärmande el och med tanke på att det inte var tänkt direkt för vinterförhållanden kostade det en hel del att hållas uppvärmt. Precis som de som bara vill ha asyl precis som jag som ville ha någonstans att ta vägen gynnas privata hyresvärdar och privata bolag att plocka ut för höga hyror och tjäna pengar på andras elände utan några direkt underbyggda avtal

Mellan 2002-2006 bodde jag privat och bestämde själv hyresnivån som jag la en tusenlapp över än förra hyresgästen. Själv jagade soc mig på att jag skulle ha halva normen om jag inte gjorde som de sa till punkt och pricka med blås- och urinprov i 3,5 års tid. Något jag sedermera vann i dåvarande förvaltningsrätt i tre instanser som oskäligt. Jag hade inga studier anvisad plats att sysselsättas på eller arbete att gå till. Jag skulle blåsa och kissa för att hålla ett visst perverst system vid liv.

1 kommentar:

Unknown sa...

Har för mig att direkt el är förbjudet. Alkoholism var en gång i tiden en sjukdom i Kungariket Sverige. Men nu jävla ska Vi sätta tummskruva på Dem jävlarna som "festa" hela dagarna och har "skoj". När man sade till på arbetsförmedlingen att man hade sådan värk att man inte kunde göra något. Fick man till svars att man inte hade där att göra. Vilket innebar att man inte hade någon rätt till existens bidrag från socialen. Alltså ingen rätt att leva. Det här är det land som jag har gjort militär tjänst för. Arbetat och betalt min skatt när jag var frisk. Jag vill varken dö eller bli begraven här.