< div id=”header ”>< / div>

måndag 10 september 2012

Vad kan jag stå till tjänst med?

Vad vill MP när det gäller fas 3? Är det en socialförsäkringsåtgärd för att "fassas" ut? Eller en arbetsmarknadsmarknadsåtgärd för att fasas in? Vilken roll har MP i  kommunerna som har med anordnadet att hantera de som ingår i fas-systemet och att försörjningsstödstagare beredes något ANNAT än det de redan har i försörjning?

Miljöpartiet skulle kunna ta initiativ som "tredje största parti" men står rätt handfallet att dels prioritera detta som fråga, dels passivt undandra sig ansvaret hur de KAN påverka och samtidigt INTE skylla på alliansen att det blivit som det blivit. Det kanske är den ENSKILDES fel?

Jag fasades ut redan år 2000 när MP var stödparti till Göran Perssons regering. Jag fasades ut UTAN att ha varit sjukskriven. Jag fasades antagligen ut för jag blev HEMLÖS samt att anordnare av arbetslivsutveckling som det hette då inte kunde ingen fasa ut någon genom annat sätt än att bli AVSKEDAD vilket jag blev då jag inte kunde dyka upp på planerade möten på grund av HEMLÖSHET.

Dessutom fixade anordnaren genom att punkta upp diverse fel på mig när jag VAR på arbetsplatsen inte för att jag var särskilt sjuksriven ofta. Nio månader under 8 dagar i veckan till ingen nytta inte ens ett INTYG vad jag gjort att jag varit där och till mer nytta än att villkoren för a.kassan krävde det.

Då jag inte ägde rätt till någon a-kassa ( jag uppfyllde inte villkoren att kunna gå till en arbetsplats)blev jag av med a-kassan och strax efter det sjukkassan samtidigt som jag var UTELIGGARE. En av de värsta månaderna i hela mitt liv.

Inga kommentarer: