< div id=”header ”>< / div>

söndag 29 juli 2012

Tankar när tiden står stilla om idrott och politik!

Lågsäsong för bloggare, politikerträda, väderprat, konserter,semestrar och OS. Själv är jag intresserad av idrott. En fanatisk sådan när det gäller något. Faktum är att oberoende om man själv har idrottat i någon form finns en målinriktning. Man vill något med sig själv fast har förståelse för de som väljer att passivt titta på. Detsamma gäller i politikens värld. Ska jag vara med vill jag kunna påverka. Många nöjer sig med att ställa sig utanför och gnälla.

Jag "påstås" vara gnällspiken i politiken då jag inte får vara med på det sätt jag vill. Inom idrotten är det min egen ambition att välja nivån. Den enda jag vill jämföra då är med mig själv jag tävlar mot. Jag ser på idrotten beundrar prestationer och skiter fullständigt i vilket land de kommer ifrån. Det gör dock inte alla. Det ska stå SVERIGE. Inom politikens värld ska det stå ett visst PARTI.

Det är väl så att vissa saker är "naturligare" att ansluta sig till och gör man inte det "står man utanför". Jag väljer mitt sätt, andra väljer sitt och det är bara jag som väljer vad jag får skriva i min blogg. Inga andra och det känns rätt SKÖNT. För övrigt tycker jag att det behövs mer humaniora och samhällsvetenskap i forskningen. Läs debattartikeln i DN från ledfningen i Stockholms Universitet. FÖRSTÅELSEN måste öka!

Inga kommentarer: