< div id=”header ”>< / div>

måndag 4 juni 2012

Kring opinionssiffror, IT och tillväxtsamhället!

SCB har presenterat sin partiundersökning maj 2012 och det stora lyftet har S gjort.Nu måste alla partiet förhålla sig till socialdemokraterna vad de än har för grundståndpunkter t.o.m. alliansen. Kan vara kul då att läsa strötankar&sentenser om partiernas förhållande till IT-samhället.Pappersmedia och sociala medier går numera ihop och egentligen lever inget av dem sina egna liv längre. Nu väntar dessutom alla på Windows 8 så att man blir ordentlig uppdaterad.

Att många kommuner försöker kringgå passiva insatser tycker jag är sunt inom fas3. Jag har aldrig förstått min egen kommuns oförmåga att år från år ge mig själv försörjningsstöd utan handlingsplan att komma ur det så jag kommer ur min skuldfälla och kan påbörja en skuldsanering.Inte ens att hålla pensionärer sällskap har jag begåvats med. Jag ska isoleras bakom en dator nånstans bara inte ha socialt ihop det med människor och är inne på tolfte året utan inkomst..

Annars kan jag alltid fördjupa mig i grön ideologi som Hans lilla gröna analyserar kring. Frågan är om det är nån mer än vi jätteintresserade som läser eller förstår då politiker och deras väljare gör allt för att kringgå problemsamhället. Likadant med Peak oil och oljepriset som Cornucopia ägnar en blogg åt. Mot undergången eller mot himmelriket bara att välja!

Inga kommentarer: