< div id=”header ”>< / div>

torsdag 2 februari 2012

Leva för att konsumera eller för att tillgodose arbetslinjen?


Läser i Metro om Anna som slutade shoppa. Jag har mininimerat min konsumtionsnivå så långt det går och försöker införskaffa det jag behöver på smarta sätt. Det innebär att jag nyttjar lågpriserbjudanden, tar emot gåvor, använder det jag har utan att köpa nytt, begränsar mitt resande använder cykel, går ofta i naturen och på bibiloteket.

Jag är trött på alla som framstår sig klimatsmarta,miljövänliga med mera mer än andra. Har man som jag levt på försörjningsstöd i elva år är konsumtionsutrymmet begränsat. Kom ihåg att ÄVEN JAG ingår i arbetslinjen och ska stå till arbetsmarknadens förfogande. Det betalas pengar till dem som sätter mig i arbete inte för att jag ska konsumera utan för att hålla mig "sysselsatt". Rättare sagt ha kontroll över mig och tjäna pengar på mig.Jag har pengar så jag överlever och resten får jag fixa själv.

Inga kommentarer: