< div id=”header ”>< / div>

lördag 14 januari 2012

Fritt fram för gröna karriärister i nästa val jag deltar inte i hetsen!!

Jag har bestämt mig att inte ställa upp på någon MP-lista nästa val. Alltså behöver jag inte tillfrågas av någon valberedning. Jag anser att jag bara är utfyllnad och för att gynna gröna karriärister på listorna. Visserligen finns alltid möjligheten att kryssa sig själv om man tycker det känns bra men på något sätt känns det bättre att vara enbart väljare än en adrenalinstinn politiker sugen på MAKT.

Som "fri" grön bloggare har jag ändå en lojalitet gentemot partiet så länge jag är medlem och har förtroendeuppdrag. Tyvärr har det uppstått en väldig hetsig stämning på mail i lokalavdelningen i MP Varberg då jag efterlyser STADGAR, PROTOKOLL och ÖPPENHET på MP Varbergs hemsida. Det är skyltfönstret utåt och alla läser inte lokaltidningen just den dagen något uttalande och inlägg är inne vad MP tycker.

Det räcker inte att ha namn på förtroendevalda eller organisationen.Det måste finnas en levande transparent dialog som går att följa som inte minst uppdateras. Det märkliga är att MP riks använder sin hemsida sig av facebook.Något som är helt otänkbart både i regionens och min lokalavdelning.

Jag själv har många miljöpartister på facebook över hela landet men det viktigaste arbetet sägs ske i partiets lokalavdelningar och det har aldrig varit intressant att använda sociala medier eller Skype där jag befinner mig. Tydligt visade sig det en seminariedag på regionsnivå i höstas där pizzan som kom var betydligt intressantare än råd och tips jag skulle ge under den dagen vad gäller sociala medier.

Inga kommentarer: