< div id=”header ”>< / div>

onsdag 7 december 2011

SCB utifrån hallandshorisonten!

Så har då SCB kommit med sin stora opinionsundersökning. En som hoppar högt är Göran Hydén som bloggat och frågar när MP ska bli större än S? Själv är jag nöjd med att min profetia att inte TRO så mycket på rödgrönt slagit in. S är inne i sin allvarligaste kris någonsin och har svårt med"opinionen" just nu men ska nog inte räknas ut då det är lång tid till nästa val.

Jag går ner till min egen region Halland för att spå vad som händer där. SD går framåt,likaså stärker C, M och MP sina ställningar. FP, KD och V har det problematiskt och ser ut att få svårt inför nästa val. S har och får fortsatt svårt om de väljer att bara se till sitt och inte lära sig att lyssna på andra partier.I Halland är det extra tydligt där de gärna profilerar sig själva men aldrig ihop med andra partier. I Halmstad och i regionen finns en "femklöver" där MP är det snälla partiet . SD har en bas och kan bygga vidare på den nu när de är representerade i kommun.landsting och riksdag. Något rödgrönt finns inte tillstymmelse till för den som är verklighetsförankrad inför nästa val i varje fall inte majoritetskoalitionen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var inte alltför längesedan som moderaterna hade 12 procent. Det går därför inte att se vem som får vad, förrän efter valet 2014. Jag tror att Sverigedemokraterna får mer än 15 procent. Fp och Kd lämnar regeringen.
/Janne