< div id=”header ”>< / div>

fredag 30 december 2011

Bloggat om MP och framtiden!


Går igenom vad jag bloggat om tidigare som kan vara värt att notera i dagsläget. Jag bloggade om utanförskap och behov av medborgarlön den 24 juni 2010. Att något måste göras bekräftas av MP:s ledamot i socialförsäkringsutskottet och tillika gruppledare i riksdagen Gunvor G Ericson i en blogg 28 dec 2011 här.

17 januari 2011 bloggade jag betydelsen av nätet mer än dessa mossiga val av lika mossiga personer som ska hålla sig till kongressbeslut som blir lika mossiga den dagen de ska kompromissas till ingenting med andra partier. Arbetstidsförkortning? Medborgarlön? Kärnkraftsavveckling? Kongresser riskerar att bli energislukande mastodontsammandragningar utan egentligt innehåll kostsamma för att tillfredställa media och de få medlemmar som närvarar.

22 januari 2011 frågar jag mig vem Gustav Fridolin ska lägga räls, bygga miljonprogram och omställa grönt med.MP har ett klart vänsterlut men makten ligger inte där för tillfället och att vara draglok till ett sluttande S-parti tror jag inte Gustav har lust med men S är de som lättast bör kopiera MP:s offentliga investeringspolitik.Möjligen skulle ett lösare samarbete kunna vara möjligt men då måste man koppla bort V som skrämde väljare i förra valet.V ska dessutom jaga väljare hos både S och MP medan dessa måste in i "mittens getingbo".

10 feb 2011 ställde jag frågan om att arbeta mer för grön omställning eller mindre? Det berör både tillväxtkritiken och utanförskapet och MP har en grumlig inställning att inte ta konsekvent ställning. MP har delvis lämnat tillväxtkritiken och har inte heller tagit ställning för utanförskapets grupper.

18 februari 2011 efterlyste jag ett TYDLIGARE grönt parti. Där inrymmer för mig grundläggande basinkomst, mångkultur och värnade om biologisk mångfald, Vi bör också ha demokratimål som är lika viktiga som den gröna politiken i övrigt.Nej tack till ekofacism!

19 februari 2011 slår jag ett slag för "Housing First".Att alla individer ska ha nånstans att bo annars blir vardagen tämligen svår och att gatorna sopas under tiden tämligen ointressant.

9 mars 2011 har vi det här med att leva för morgondagen. Att någon annan ska ta hand om skulder,kriser och avfall som uppstår. Jag behöver inte bekymra mig 2012 kommer att bli ett tuffare år då många måste börja lära sig att prioritera vad som är viktigt. Jag har mitt på det torra som inte haft någon vidare inkomst på hela 2000-talet så allt jag får in är plus.

Inga kommentarer: