< div id=”header ”>< / div>

lördag 12 november 2011

Peak blogg!


Frågan är hur engagerad man kan vara att fylla en blogg med något läsvärt? Jag har just lyssnat på Ekots lördagsintervju med Håkan Juholt och något mer ekotrippat får jag leta efter. Överfört till mig själv jag har inga ambitioner att bli högsta hönset men får jag en STAB som jag själv byggt upp så blir jag som kungen.? Det var vad jag fick ut av att lyssnat på intervjun. Vad gäller KRITIK så skiter jag i den för den enda opinionsundersökning som gäller är valet 2014? Är det det som kallas att lyssna av allt som sägs och företas nu? Juholt har ETT mål VALET 2014 och där ska jag dra ur huvudet ur sanden och blogga utå fan...???

Jag själv är innerligt trött på partier som fungerar som valmaskiner vart fjärde år och sen ska det inte vara något engagemang, de aktiva ska vara superaktiva och resten ska hålla käften ett tag till inte läge. Jag är också trött på röstmaximeringsstrategin. För fan vi är bäst på miljö, skolorna, ekonomi, hållbarhet och grönast vilket alla sannolikt är i nästa val utom Juholt. Han är "social demokrati" som lyckats klä av Fridolin mantrat " mer investering i järnväg, bygg om miljonprogrammen och förbättra skolväsendet" att det uppstått en KRIS inom Miljöpartiet hur nära MP ska ligga S. En "vågmästarställning" kanske lockar andra i MP med mer distinkta profilfrågor eller tillväxten har nått Sverige att allt inte är hållbart om vi fortsätter så här. Men demokrati är inte att ropa mantra och bygga upp staber när stora delar av folket skiter i vilket då klyftorna redan är givna på förhand och det enda som går att POLITISKT påverka finns på nätet.

Tror att Piratpartiet blir en dark horse i nästa val och att Reinfeldt utan egentlig opposition gör sina tabbar fram till dess och återkommer med "jobbskatteavdraget" nästa år som gör att en delblir förbannade men ett vettigt upplägg får igenom det med lite pensionärsfjäsk och att SD lägger ner rösterna och då går det igenom.

2 kommentarer:

Raktfram sa...

Det var kloka tankar i en bra text. Tankegången du beskriver är något man vill försöka driva på kommunal nivå. Det var så MP Båstad blev ett parti att räkna med.

Olle Enström sa...

Varför ljus text på svart bakgrund, svårläst och gammalmodigt.
Om du inte tror mig kolla vad mediafolk tycker!
Med vänlig hälsning

Olle Enström
Grepvägen 1
63369 Skogstorp
01626310@telia.com