< div id=”header ”>< / div>

torsdag 11 augusti 2011

Grundkurs i bloggeri men kreativiteten kommer inifrån!

Hur bloggar man? Jo om det ska massproduceras blogginlägg går det att få råd av Magnihasa och man behöver inte rösta på Piratpartiet eller för den delen något parti alls. Är det en politisk blogg bör man men behöver inte ansluta sig på Politometern och så är det "nästan" klart.
Att blogga anser jag är inte bara att förmedla länkar och ge egna kommentarer i skeenden utan att ge sin personliga prägel också inte bara "uppdragsgivaren" i den kulör man låst fast sin blogg.

Så länge jag invald för Miljöpartiet som förste ersättare i en kommunfullmägtigeförsamling håller jag mig fast vid "partiet" men förbehåller mig att inte ta ansvar för något jag rimligtvis slipper ta ansvar för. Det är fullt sjå med sina åsikter och förehavanden i bloggen. Det har "min" kollega i kf Erik Hellsborn fått erfara. Varför då "min" kollega? JO när jag hoppar in i kf har vi samma arbetsordning och regler som gäller just där. Vi har också rätt att lägga motioner, skriva interpellation och ställa frågor och kallas "förtroendevalda.".

Inspiration eller transpiration när man ska blogga? Det finns skräckexempel på bloggar som ändå är blogg med uppgradering en gång i halvåret. Det tycks räcka för dem. Jag är något frekventare bred i mitt ämnesval och får snart bestämma mig. Hela den politiska bloggosfären hade sin topp i september valmånaden 2010 och bloggandet kommer med automatik att falla. Det råder då ett stillestånd där inte valet varit moroten eller (piskan) för bloggandet. Det ger utrymme för nytänkande och större kreativitet hur den fortsatta uppläggningen ska se ut och hur länge jag ev. kommer att hålla fast vid min läst eller satsa på en annan häst.

1 kommentar:

Sargoth sa...

Ett av retorikens stora budskap är att känna sin publik. Piraterna är en stor del av min. ;)