< div id=”header ”>< / div>

onsdag 20 april 2011

Opinionsbildande, politisk påverkan och lobbyism!

Jag använder mig av blogg, facebook och twitter i stor utsträckning att sprida och förmedla ett budskap. Jag är en gräsrot i ett politiskt parti. Jag är dessutom ersättare i kommunfullmäktige och genom att närvara på samtliga öppna sammanträden håller jag mig ajour och träffar politiker lokalt.

Självklart går det att påverka och jag följer också vad som händer i min kommun på den kommunala hemsidan, i  lokalpressen och i lokalradion. Det viktigaste är att man själv väljer form och vad man vill deltaga i och begränsa sig. Det klarar inte alla stressade politiker. Börja med Dig själv att du vet vad du själv vill. Kolla detta klippet ; Lycka till!

http://www.youtube.com/watch?v=qtaMHvdmncI&NR=1

Inga kommentarer: