< div id=”header ”>< / div>

lördag 26 mars 2011

S ledarval från Springsteen tillbaka till Elvis!

Uppvuxen i ett område Brunnsberg i Varberg där jag bodde från 1956-1993, (1998) ett genuint sosseområde kan jag inte annat applådera socialdemokraterna att funnit en partiledare Håkan Juholt som appellerar till min bakgrund. Han gillar Elvis vilket också kännetecknar Birger Schlaug vilket också är en av mina idoler och förebilder. Mona gillade  Bruce Springsteen vilket känns som en efterföljare som visserligen drar arenor men inte känns lika nära och heller inte lika gudomlig. Elvis kom i i en tid då via artister spelade sin musik och svarta sin och Elvis gjorde rock´n roll av båda countryn och bluesen. Håkan Juholt är en sentida revival att få igång folkhemmet igen. Vad är "social demokrati" att det som socialdemokraterna byggde på måste återupplivas.

Var finns då miljöpartiet i allt deta. Jag har inte hört någon uttalat musiktycke bland någon av kandidaterna till språkrör vilket gör MP ganska slätstruket och förkortningen antyder till "miljöpolis" och "milititärpolis" och med en positiv syn på att skärpa miljölagar och utbilda polis i Afghanistan så kan partiet hamna i det facket. Jag har r tidigare efterlyst ett grönt parti av lite regnbågstyp men frågan är om MP klarar det oavsett val av språkrör. Lite mer Usain Bolt och Bob Marley. Det är inte för inte jag förespråkat Jamaica-koalitioner i Sverige som funnits i Tyskland men kulturen är att det bara i Halland det finns en stabil sådan. Nej nu längtar jag efter mer sol och mer grönt! DN, SvD, Aftonbladet Expressen

Inga kommentarer: