< div id=”header ”>< / div>

fredag 21 januari 2011

S bör fundera på delat ledarskap!


Varför prövar inte S delat ledarskap? Av döma av Expressens undersökning finns många bra kandidater som har stöd och vem de än väljer är det någon som förlorar. Jag lägger mig inte i vad S gör det är deras interna val och också vilken politik de ska föra. Konstaterar dock att det har en viss påverkan vad det blir för samarbetsklimat i förhållande till miljöpartiet. Jag kan alltid rösta med "fötterna" och hoppa av men ärligt sagt
var Mona Sahlin inte min favorit i detta valet.

En sån valrörelse till orkar inte jag med. Veronica Palm är heller inte min favorit men den som mest liknar Mona i sin framtoning. Komplettera henne med en karl så kan det bli riktigt bra.S vill väl ta tillbaka väljare också. Några nya får de när de presenterat NY politik och inte återställare.

Vänsterpartiet diskuterar delat ledarskap men det har oftast stannar vid en hypotetisk fråga NÄR Lars Ohly ska avgå och släppa fram Jonas Sjöstedt. Ganska ointressant för en icke-vänsterpartist som jag.

Inga kommentarer: