Läs Aftonbladet här och här ett utdrag ur atikeln :
"Alltfler väljare ställer höga krav på partiernas närvaro på nätet. De förväntar sig att kunna interagera, göra sin röst hörd och att hitta relevant information, visar den omfattande undersökningen.
Unga väljare har en klar uppfattning om var partierna bör synas mer: Facebook, Youtube och bloggar, vid sidan om partiernas egna webbar, är de sajter där de menar att partierna bör vara mer aktiva.
I nätets barndom kunde det räcka med en klassisk hemsida för att sprida information. Men i dag förväntar sig unga nätanvändare att kunna interagera, diskutera, samtala, ifrågasätta, presentera alternativa tolkningar, tipsa och betygsätta. Unga är på nätet för att lyssna på vad andra säger, men också för att göra sin egen röst hörd."
En spark i häcken på de som vill bygga upp sin strategi på propagandistiska hemsidor och digitala flygblad.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar