< div id=”header ”>< / div>

onsdag 23 juni 2010

Önskar alla en klimatsmart midsommar och fint väder!


Tips på klimatsmart midsommar kan läsas om på Svt;s hemsida här. Vid den här årstiden kan vi leva närproducerat och närkonsumerat utan några problem. Själv följer jag fotbolls-VM som vissa är totalt ointresserade av och det ska naturligtvis talas om för mig som har det som lika viktigt som religion.

Ofta är det politiker i mitt eget parti som inte förstår sig fotboll.. Å andra sidan förstår jag mig inte politiker som sätter in allt i ett sammanhang. Dit hör också intresset för såväl kultur- som sportaktiviteter. Likaväl som det finns enbenta yttrar i ett fotbollslag finns det enbetna politiker i det politiska laget..

Fotbollen har blivit alltmer internationell och roligare. Just nu krockar det med en av åra traditioner som bygger på en annan slags gemenskap. Båda har naturligtvis plats i tillvaron. För min del har fotbollen ett större intresse än att umgås med folk och dansa kring midsommarstången.

Inga kommentarer: