< div id=”header ”>< / div>

tisdag 15 juni 2010

Mona de rödgrönas svaga kort!

I GP här visar att de rödgröna samlade statsministerkandidat Mona Sahlin inte har särskilt starkt stöd ens bland de rödgröna väljarna.. Fredrik Reinfeldt står sig bättre inom alliansen och där i kring.

På något sätt borde nog socialdemokraterna diskutera den interna ledaren och de rödgröna den samlande ledaren.. Jag själv ser Fredrik Reinfeldt som en bättre samlande statsminister även om jag står hästlängder från moderaternas egen politik.


Tycker inte jag liksom andra haft något inflytande som förpliktar mig att vara en röst för Mona Sahlin. I så fall borde det varit en gemensam medlemsomröstning bland de partier som kallar sig rödgröna. Då hade vi alla fått en värdemätare hur starkt stöd Mona har gentemot Maria Wetterstrand. 


I tidigare mätningar visar det sig att de kvinnliga kandidaterna tar ut varandra medan Fredrik Reinfeldt sopar golvet med dem var för sig.

Mona Sahlin är "generös" som upphöjt V och MP till regeringsfähiga partier men där försuttit chansen att förnya socialdemokratin inifrån. Det blir påtryckningarnas projekt uppifrån de rödgröna uppgörelserna där vi lokalt inte är speciellt pålästa.

Jag förmodar att "de fyra" som uppträtt på varandras kongresser inte är särskilt gångbara hos många lokalavdelningar lokalt även om de går ihop i ett samarrangemang.. Undrar hur Mona har det när hon träffar de egna där stödet är symboliskt idag?

Inga kommentarer: