< div id=”header ”>< / div>

lördag 22 maj 2010

Partierna förstår fortfarande inte grejen med sociala medier!

Läser en artikeln inför förra valet EU-valet här. Instämmer att PARTIERNA insett att you tube, flickr, facebook, twitter,bloggar i kombination med hemsidor mer och mer kommer.inför valrörelsen. Detta ska då samordnas med traditionella med möten, papperstryckta affischer,annonser och flygblad m.m. Fasta lokaler vägs gentemot valstugor, kampanjfordon och debattfora på annorstädes plats.. Skolor, vårdinrättningar, företag och annat ska studiebesökas i valrörelsen.

MEN partierna har INTE förstått att kommunikationen på NÄTET sker på SAMMA villkor inte genom .ENVÄGSKOMMUNIKATION.Det går inte hem hos väljarna som kan KLICKA sig fram till den det de söker och jämföra med andra. Personer som gör sig till blir lätt avslöjade på nätet. Det räcker inte att hänvisa till adresser,telefonnr och platser med öppethållande. Väljarna vill ha ÖPPNA svar på sina frågor av JUST DEN PERSONEN han/hon frågar. Annars rinner det ut i luften EFTER VALET utan att kunna gå bakåt och redovisa VAD SOM ÄR SAGT. Årets val blir ett test på vilka som klarar att kommunicera och ta upp de frågeställningar väljaren kräver. Inte enbart att marknadsföra blockbudskap eller partiets valmanifest.

För övrigt rekommenderar jag Peter Anderssons blogg här som föredömligt har en poäng i ett tvåpartisystem men tror inte vi kan bedriva "Obama-kampanj "i det svenska flerpartisystemet med tre oilika valnivåer samtidigt på samma sätt.

Inga kommentarer: