< div id=”header ”>< / div>

torsdag 6 maj 2010

Alliansen i ledning i Demoskop


NU har valrörelsen börjat på riktigt. I en enstaka mätning från DEMOSKOP se SvD här har alliansen gått förbi de rödgröna. Som sagt är inte en enstaka mätning från ett opinionsinstitut ingen trend och inget valresultat men miljöpartiets anpassning S har kostat på. MP är blockbytarpartiet nr 1 men ligger fortfarande en bra bit över valresultatet som är det som gäller nu..

Jag tillhör dem som inte varit förtjust med det stora försprånget tidigare. Det är nu när realpolitik kan presenteras som vi kan får en bättre jämförelse. Bland de nio löften som alliansen presenterat finns det saker jag som miljöpartist kan diskutera och frågor där jag är obotlig fast. Jag anser att kärnkraften och förbifart Stockholm är en anledning att absolut INTE se till att alliansen får egen majoritet. Det skiljer mig från både S och alliansen. I andra frågor från vänsterpartiet som anser att jag är velig som kan tänka mig kompromissa eller nedprioritera..

Inga kommentarer: