< div id=”header ”>< / div>

fredag 28 augusti 2015

Prioritering , extra allt eller emot allt skiljelinjer inför Varbergsbudgeten i höst !


Medan rikstrenden pekar mot ökat stöd för SD har S nu förstått lokalt att det är dags att tuffa till sig.

Det framkommer redan missnöje när det börjar andas att det ska prioriteras om inför höstens budget och blixtsnabbt är S med i leken och sätter press på majoriteten.

Jag har ju tidigare varnat för de våldsamma satsningar man tidigarelagt i Trönninge som nu börjar ge effekt i den kommunala ekonomin. S har hela tiden hävdat att för att klara investeringar, underhålla och hålla takten krävs möjligen skattehöjning.

Alliansen inklusive Miljöpartiet gick till val att bibehålla skattesatsen i det längsta. Men vad gjorde man ? Gick i allians med S i juni och kvar i kf fanns som enda oppositionsparti SD som avstyrkte storsatsningar och reserverade sig mot det.

Jag kan hålla med SD att skolsatsningen i Trönninge blev för våldsam och frtidrottshallen kunde tagits till hösten när vi hade en större bild över helheten i budgeten. Men SD borde lämnat in en skriftlig reservation. Att vara emot ALLT är inte riktigt min grej. Vissa saker är bra också.

Mest besviken är jag att MP körde över mig och jamsade med utan några krav eller argument. Nu återstår att se hur man gör när S börjar sätta in pressen och frågan är om SD ska vara emot ALLT i fortsättningen också när S vill ha EXTRA ALLT.

Inga kommentarer: