< div id=”header ”>< / div>

onsdag 1 juli 2015

Grönt i styret i Varberg räcker med att existera !


Inga politiska möten för mig i juli. Almedalen finns på en annan planhalva. Jag jobbar hårt för att få infört basinkomst/medborgarlön "vid sidan om" min politiska aktivitet. Det kommer att ta lite tid och jag låter det ta tid också inga "snabbspår" utan tålmodigt opinionsbildande

Jag vill göra lite summering hur jag upplever det politiska samarbetet i Varberg.

Jag upplever helt enkelt att är man invald som litet parti någonstans är det där den huvudsakliga kulturen bildas.Om jag går till alliansgruppens möte i kultur o fritid har jag åtta alliansföreträdare att tampas mot.

I kf-gruppen finns fem ja-sägare (förutom jag) som aldrig konfronterats med alliansen utan tycker precis som dem. Inga säryrkande, inga motioner, inget som gått emot alliansgruppen i kommunfullmäktige i Varberg

Ja nu är det inget fel alls att tycka som alliansen men tror det viktiga är för väljarna att veta i vilka frågor miljöpartiet gjort avtryck i Varberg.

Själv tror jag att själva existensen av MP i alliansgruppen gör att frågor tas hänsyn från början och då behöver ingen motsättning alls uppstå utan samsyn råder.

Alltså är det mål-och inriktningsdokumentet som är antaget för 2015-2019 som är det första riktiga styrdokumentet där MP i Varberg kan sägas göra avtryck.

En bra början och nästa kontroll lär bli budgeten i november.Då lär det bli lite tuffare för då måste MP försvara varför man är för alliansens budget i Varberg

Inga kommentarer: