< div id=”header ”>< / div>

söndag 22 juni 2014

Planering och framförhållning inför hösten innan det hela brakar loss!

Just nu har politiska företrädare gått i träda som medverkar på lokal och regionalnivå. Nu ska vi vila och ladda upp, ta igen oss och sen ska vi ryckas upp ur dvalan när det börjar närma sig val. Som ett inslag innan kommer Almedalen. Det är dock ingen hit för oss på Västkusten att åka på för intresset verkar minimalt att medverka där härifrån.

I vilket fall som helst är det under denna tid det händer saker, släpps rapporter, görs halvårsbokslut och mycket annat gott i gotti att rota i. Det finns tid att läsa in sig på sånt som annars inte hinns med och lite grann koppla bort sig från det vanliga tjafset.

Själv har jag som hållpunkt i MP Varberg att det utlysts ett EXTRA ÅRSMÖTE i mitten på juli för att välja en valberedning. Ska också träffa en arbetsmarknadshandläggare då.Nej jag väcks ur slummern fast jag helst vill vara ledig.

Jaha men kunde inte sånt fixats innan frågar nån sig. Jo men nu har det inte funnits intresse att fixa något innan för jag vill det utan någon annan har fixat att det blir så här vilket inte jag kan styra. För övrigt är jag inställd på att mitt liv som politiker håller på att ebba ut. Jag är vald till oktober och ska jag förnya kontraktet som nr 6 på kommunfullmäktigelistan krävs säkert inkryssning och personval.

Det fanns en möjlighet att jag temporärt kunde anställts av miljöpartiet men att vara anställd och driva personval går liksom inte riktigt ihop. Det är en sak om jag stått etta eller tvåa på listan och blivit anställd men nu är jag inte det. Det är en av anledningarna att jag ska träffa en arbetsmarknadshandläggare i mitten på juli.

Min framtid är ytterst osäker inte för att jag gjort den så utan för att andra omständigheter gör att jag själv måste anpassa mig till verkligheten. Jag hade planer på en kurs i våras tipsat om socialt företagande och var på intervju. Nu var det så att kursen redan var igång och nya kurser blir inte förrän till hösten.

Då får jag återkomma och mitt namn finns med på den listan. Men jag funderar ändå lite på det här: Varför extra årsmöte i mitten på juli och att träffa arbetsmarknadsläggare i mitten på juli. Nog låter det som dålig planering eller det kanske ska uppfattas som att framförhållningen är extremt god innan det hela kör igång?

Inga kommentarer: