< div id=”header ”>< / div>

måndag 24 oktober 2011

Den som är satt i skuld är icke fri !

Desperat kan jag säga om William Petzälls avhopp när han efter en månads beroendebehandling skulle börja ett nytt liv i riksdagen. Jag struntar fullkomligt i vilket parti han tillhör men komma igen bör han ha STÖD och mycket stöd. TROVÄRDIGHETEN att enbart driva missbruksfrågor när man själv är inne i det faller på sin egen rimlighet. Det är inget isolerat från andra frågor som bostad, arbete, sjukdomar, ekonomi,vänner och annat som blir KONSEKVENSER av s.k."missbruk".Det kommer som brev på posten att mycket går in i det andra lång tid efter att det klargjorts att det är något somkallas "missbruk".

MISSBRUK i stor skala kan vi kalla BEROENDET av EKONOMI som LEDSTJÄRNA. Att LÅNA och BELÅNA tillhör vardagsmaten för många bl.a. Sveriges finansminister Anders Borg. "Den som är satt i SKULD är icke fri" sade bl.a. förre statsminister Göran Persson. Jag döljer inte att jag själv är fullpackad av skulder över öronen som styr min tillvaro men andra kriterier än vad som gäller för andra. När jag gick BORGEN för 20 år sen kunde jag inte tänka mig att det en dag skulle komma ett föreläggande från KRONOFOGDEN om SOLIDARISK BETALNING. "Den som är satt i skuld är icke fri" sa Persson men vad gäller annat missbruk finns skammen också.

För övrigt läser jag Schlaug om Per Gahrtons 30 år med MP. Det här med att vara lojal en organisation eller dess ursprungsvärderingar är intressant. Jag har i och utanför MP sett dess vandring under samma tid. Det är mycket jag inte håller med om men har fått finna mig i en roll som mycket aktiv medlemmen utan att NU ha fått så mycket av prominenta positioner och så många möjligheter att påverka så mycket inside. Men tills vidare stretar jag på som gräsrot men självklart är lojaliteten med mina värderingar STÖRRE än lojaliteten med organisationen.

Inga kommentarer: