< div id=”header ”>< / div>

torsdag 25 juli 2024

Är bokbord på torget ingen hit längre?


 Jag konstaterar att det ena lokala partiet Varbergspartiet helt saknas av partier som stått på torget i Varberg i år. Alla andra representerade partier i kommunfullmäktige har stått där till och med Miljöpartiet har visat upp sig.

Jag har själv börjat ifrågasätta torget som forum mer än att jag kan ta bra bilder och de får en marknadsföring gratis och jag kan blogga om dem. Partier dräneras ofta av partistöd som de väljer att spara tills det är valår men finns ju däremellan.

Mitt intryck är att det är tveksamt om partierna når några nya väljare på torget  och kanske behövs andra sätt att  locka till sig sympatisörer.

Politiken har blivit alltmer professionell och vem som  helst passar inte ens att bli lokalpolitiker. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Helt rätt det ger ingenting alls att stå på torget bara massa jobb för er politiker....gå ut i media och var ödmjuk och förklara hur det ser ut och varför istället..