< div id=”header ”>< / div>

lördag 4 maj 2024

Färgat seminarium angående arkitekturstrategi


 Jag var på ett seminarium angående arkitekturstrategi för Varberg. Tyvärr gav det inte mig någon feedback eller delaktighet hur vår kommun ska utvecklas trots talföra föreläsare och knappande på mobiler vad vi tyckte.

Som infödd varbergsbo har jag ändå erfarenhet hur vår kommun vuxit från trivsam kommun till något som ska tävla om att vara en superkommun. Jag har ändå god insyn i byggnadsnämnden och Varbergs fastighets AB. 

Med rötter från landsbygden där jag födde upp smågrisar industristaden med Monark i spetsen där jag jobbade i 14 år till Ringhals och Väröbruk. Idag ett mer tjänstebetonat samhälle där digitaliseringen tagit över.

Att diskutera design utsmyckningar och utformning kan ju vara intressant men ett samhälle måste hålla ihop och ha ett mervärde. Jag är mån om vår lokala historia och identitet men vill naturligtvis att vår kommun ska utvecklas i lagom takt.

Jag kände mig som en dåtida relik vid seminariumet som tydligen inte hänger med i svängarna. Vi vet alla att den stora frågan i Varberg är utvecklingen av Västerport den nämndes inte alls.

Inga kommentarer: