< div id=”header ”>< / div>

torsdag 7 mars 2024

Ska vi bry oss om opinionssiffror?


 Enligt senaste opinionsmätningen ligger exempelvis L och KD under spärren men sitter ändå med i regeringen. S och SD som är största partier gör inte det .

Jag vill ändå berömma L och KD i Halland för att sitta med i flest majoritetssamarbeten vilket gör att de har större inflytande än vad opinionssiffror ger sken av gällande en mätning över hela riket. Opinionsmätning hit och dit säger ingenting.

Det finns partier som hörs mycket och som vill markera liksom allt i majoritetsläge är en kompromiss.Att eftersträva ständig opposition är ingen höjdare och partier är tvingade att anpassa sig. Jag har lite svårt för partier som säger en sak före valet och en annan efter valet.

Jag själv gick med i SD efter valet då jag ingår i ett bolag och en nämnd i majoritet. S tycker naturligtvis jag gått med i fel parti men å andra sidan markerade de tydligt före valet att jag inte är socialdemokrat så varsågod. När katten själv får välja .

Inga kommentarer: