< div id=”header ”>< / div>

lördag 23 mars 2024

Jag gick på kommunfullmäktige av en händelse


 Jag har inte varit på något kommunfullmäktige i Varberg sedan juni 2023 på plats och passade på att gå dit som publik nu mars 2024.

Mest förbannade verkade centerpartisterna vara. Tre fd ordförande i nämnder från C var uppe i talarstolen och verkar ha nått bäst före datum allihop. Mitt intryck.

Mest överraskande blev en votering om Fogdevägens äldreboende som redan är nedlagt men ändå skulle debatteras i talarstolen av någon anledning.

Själv är jag ganska trött på pajkastningen i kommunfullmäktige och egentligen inte lust att gå dit skulle tro att många i kf i salen inte heller tycker de är en munter tillställning.

En byggnad på Malmen 7 kallat ”Knutssons marmeladfabrik” fick byggnadspris. Konstigt nog då omgivande byggnader består av nybyggen som inte alls är i stil med  bygget som fick priset.

Om jag går på fler fullmäktigen återstår att se jag är mest spänd  på det nygamla fullmäktigesalen som renoveras i stan.

1 kommentar:

Aviator sa...

Tacksamhet för att du ger ett nytt perspektiv på ett välbekant ämne. Få de senaste uppdateringarna och nyheterna från vår Aviator-spelet blogg.