< div id=”header ”>< / div>

lördag 25 februari 2023

Nuvarande byggnadsnämnd i Varberg fungerar klart bättre än någonsin


Andreas Havasi heter byggnadsnämndens nye ordförande i Varberg och tillhör Sverigedemokraterna. Jag gick in i SD själv den 26 september 2022 då han ville se mig i byggnadsnämnden.                                        

Det som hänt är att SD nu är med i den styrande Varbergsalliansen ihop med M, KD och L samt har samarbetsavtal med Varbergspartiet

Vi har nu haft två beslutande möten i byggnadsnämnden och vill säga att den fungerar trots att många säkert undrar hur ska detta gå?

En oprövad ordförande från SD och med mig som har historik inom Miljöpartiet och att komma överens med de andra partierna? Jo det går förbannat bra dessutom till vår hjälp väldigt bra info från våra läsplattor , bra kommunikation och en uppläggning med möten och kurser som fungerar för alla i nämnden.

Våra sakärenden är viktigare än partiprofilering i en byggnadsnämnd. Vi är en myndighetsnämnd där våra beslut kan överklagas om vi inte följer regler och bestämmelser.

Men hur gör vi när frågor typ Västerport kommer upp och förtätningen som jag varit missnöjd med? Varberg växer och inser detta men jag tolkar dokument som Stadens karaktärer och förtätningsstrategin som jag inte tycker föregående majoritet tolkat rätt. 

Just nu är det klarare regler hur vi hanterar trycket att installera solceller som strider mot kulturminnesvård och detaljplaner, förståelse hur vi hanterar höjder och våningar som varit uppe för särskild information.

Inga kommentarer: