< div id=”header ”>< / div>

fredag 18 juni 2021

Att söka bostad i Varberg

Med undantag av gräsmattan där det står bygg containrar bor jag i huset på bilden.

Jag bor på nåder har ett "socialt kontrakt" står i två bostadsköer i kommunen och uppmanas att "söka privat". Huset ägs av Varbergs kommun alltså inget av kommunens bolag.

Till skillnad från vissa andra har jag numera säker inkomst, är skuldfri och exemplariskt hyresgäst. Men ändå inte. 

Att få bostad i Varberg är inte helt lätt. Det ska vara rätt kännas rätt och hyran ska vara rätt. Det är kötider också på flera år och saker ändras hela tiden. 

Att flytta gör man inte hur som helst ju äldre man blir. Det bör vara noga tänkt. Ju längre jag står i kön ju kräsnare blir jag. Balkong eller uteplats, något jag inte har idag men slipper iaf klippa gräsmattan.

Jag har bra grannar vilket ger mervärde men det ingår inte i hyreskontraktet. 


Inga kommentarer: