< div id=”header ”>< / div>

måndag 30 mars 2020

Att leva tråkigt innebär att använda fantasin mera !


Min egen planering tre månader framåt är att inte göra nånting.

Men något ska jag väl göra ? Eftersom allt styrs av coronavirusets utveckling tar en del tid åt att bevaka det. I övrigt har jag inte rest särskilt mycket men naturligtvis beroende av det som produceras når mig i form av dagligvaror och dylikt.

Sällanköpsvaror köper jag då och då men det är planerat: skor, kläder och sånt jag behöver. Jag har mobil, surfplatta, radio och tv och en elcykel om jag skulle behöva den.

LP-kontakten, Biblioteket Komedianten och Torget är mina mest frekventa besök som jag besöker regelbundet där det rör sig folk.

Trots att jag bor i en sommarstad nära till ALLT är jag ganska tråkig på sommaren. Jag vet var det händer, var det finns och får ibland frågan när jag går i stan: Var ligger Stadshotellet, var ligger turistbyrån, var ligger Kvantum, var ligger bolaget, var ligger ett bra matställe ?

Just nu pågår mycket byggnation i centrumnära lägen vilket gör Varberg en smula jobbig och inte speciellt inbjudande för besökare. Allt går inte ut på att shoppa, handla utan att UPPLEVA.

Då rekommenderar jag att UPPTÄCKA saker själv och använda fantasin. Vad som finns att upptäcka återkommer jag senare i kommande bloggar.

Inga kommentarer: