< div id=”header ”>< / div>

fredag 8 mars 2019

Inga incitament att ta på sig förtroendeuppdrag som socialbidragstagare !


Jag har tjänat under 25.000 kr 2018 och ändå ska jag behöva deklarera.

Jag kommer enligt uppgift att få tillbaka ca 5.700 kr i överskjutande skatt. Dessa pengar går som många förstår oavkortat till att minska det försörjningsstöd jag är bebende av för att överleva.

Frågan ställs: Är det någon mening av att få inkomster alls då jag bestraffas för att själv se till att få inkomster? Jo om det är i form av anställning och inte i form av förtroendeuppdrag. Båda kallas ändå LÖN när det betalas ut men klassificeras olika.

Förra året tog jag beslut att från och med den 1 januari 2019 inte ta på mig något förtroendeuppdrag med LÖN då jag inte ges någon som helst belöning för det utan att samhället tar vinsten. Det betyder att jag varje månad från februari och framåt till 100% går på försörjningsstöd.

Incitamenten i samhället fungerar olika för olika kategorier människor men straffar samhället mig så bjuder jag tillbaka. Tack iaf för 5.700 kr jag får tillbaka på skatten det blir lite mindre i försörjningsstöd den månaden men sedan kommer mina överskjutande skatter sannolikt att upphöra nästa år.

Inga kommentarer: