< div id=”header ”>< / div>

tisdag 8 januari 2019

CSN-lån har inget med min skuldsanering att göra !



Jag fick brev från CSN idag att jag har en skuld till dem på 212.684 kr som bevis på att jag är utstuderad. I en annan kolumn står det att jag ska betala 0 kr 2019 vilket är ett bevis på att jag är luspank också.

NEJ studieskulder från CSN ingår inte i min skuldsanering som är klar den 4 mars. Men det är inget som kommer att påverka mig i år. Nästa år har jag sex månader av CSN-lånet kvar innan det avskrivs helt.

Eftersom det inte finns något krav att jag ska betala på lånet så är det inget som bekymrar mig för tillfället mer än det är en omöjlighet för mig att kunna betala tillbaka mitt CSN-lån oavsett om jag får en inkomst eller inte.

Frågan är om inte detta är en signal att dåtidens politiker 1989-1993 när lånen togs trodde mer på min framtid än dagens politiker. Jag anpassar mig naturligtvis till de förutsättningar som råder och mådde under de fyra gyllene åren förträffligt.

Jag var topp-politiker i Varberg gick på Kom-Vux i kvarteret jämte och inte minst småbarnsförälder och framtiden såg ljus ut.

Tyvärr ser framtiden inte lika ljus ut idag och inga politiker tror på den grupp och kategori jag tillhör nu. Restprodukt som inte passar in nånstans med skuldsanering obefintligt med inkomster och något år kvar till egentlig pension dvs (basinkomst).

Trots detta gäller det att ha lågan uppe trots alla politiska dysterkvistar som rosar marknaden.

Inga kommentarer: