< div id=”header ”>< / div>

söndag 30 december 2018

Vabba barn är viktigare än mig märker jag !



Det är skillnad på vilka Försäkringskassan prioriterar. En vabbande förälder är mer värd än mig även om de fuskar.
" Över tusen föräldrar har polisanmälts i år för fusk med tillfällig föräldrapenning (vab). Det är en ökning med mer än 85 procent jämfört med 2017, uppger Ekot.
Enligt Försäkringskassan handlar det till största delen om ökade kontroller, inte på ökat fusk."

Jag har inte fått ut något från Försäkringskassan sedan 2001. När jag ansökte om sjukersättning fick jag AVSLAG trots ett vattentätt läkarintyg.

I maj månad 2018 lämnade jag in en ÖVERKLAGAN till Försvaltningsrätten i Göteborg som ska pröva ärendet och har inte fått svar än en dag innan 2019. Jag är under tiden blockerad att sättas i åtgärd av något slag och någon planering finns inte mer än att jag ska vinna i förvaltningsrätten.

Jag har nu avslutat mina politiska uppdrag för att visa att jag inte längre därifrån får några inkomster att gotta mig åt. Bra för samhället bra för mig. Nu är det så att jag har en handläggare på arbetsmarknadsenheten i Varrberg som jag träffar då och då.

Ett inplanerat möte i november fick ställas in då hennes barn var sjukt och hon måste vabba. I detta fallet var det säkert så och barnet är ju viktigare än mig. Det verkar inte vara så viktigt heller att få mitt ärende avklarat på Förvaltningsrätten att handlägga mitt ärende. De kanske vabbar vem vet?

Inga kommentarer: