< div id=”header ”>< / div>

lördag 24 november 2018

Black Friday en bra dag att handla på för konsumtionsminimalister.



Varför ska jag avstå att köpa något när det är billigare .n vanligt för att det heter BLACK FRIDAY?

Varje vecka får jag REKLAMBLAD där det står REA på eller ERBJUDANDEN. I de flesta fall AVSTÅR JAG och planerar mina inköp tills det är BILLIGT och jag vill ha varan. Framförallt har det gällt skor jag köpt. Det är oftast skor som är av bra kvalitét och till nedsatta priser.

Vad gäller elektronikprylar är jag extra noga. Behöver jag en mobil, ipad, lap top, radioanläggning eller något i den vägen gör jag mycket noga inköp. Det är grejer som ska hålla i flera år men inget överdrivet jämfört med andra.

Hur ska annars staten få in kemikalieskatt som de införde 1 juli 2017 om jag inte handlade? Genom skatten vill riksdagen påverka att mer miljö- och hälsovänliga alternativ i stället används vid produktion av framtida produkter.

Dessutom bretalar jag MOMS så pensionärerna ska kunna få sänkt skatt så de kan handla billigt nästa BLACK FRIDAY. DEt är väl alla partierna överens om att skatten för pensinärerna ska sänkas så de får ökat konsumtionsutrymme?

Jag kallar mig konsumtionsminimalist vilket betyder att jag har en väldigt snål och sparsam livsstil. Om någon borde få handla på BLACK FRIDAY är det väl jag? En person som har skuldsanering tre månader till och lever på samhällets absoluta botten.

Min ekonomi är begränsad och mitt ekonomiska utrymme likaså. Just nu köper jag billiga DVD-filmer från en affär som ska avveckla sin verksamhet till ett billigt pris. När jag sett filmerna överlåter jag filmerna jag sett den till en kompis. Sparar alltså inget.

Jo vad tjänade jag på mina inköp Black Friday: Ja månstans mellan 1500-1800 kr skulle jag tro. Å andra sidan lägger jag inte pengar på hög. Varför det när jag går på socialbidrag.

Inga kommentarer: