< div id=”header ”>< / div>

söndag 14 oktober 2018

Nu är jag inte längre folkvald - dessutom verkar det inte gått så bra för Miljöpartiet i Halland heller !



Vad händer nu jag är avtackad som kommunfullmäktigeledamot och är inte längre folkvald?

Dessutom ramlade Miljöpartiet ur kommunfullmäktige i Varberg medan de firar med champagne i Stockholm där MP bytte till samma allians som MP i Varberg var med i. Jag stod inte heller på någon lista inför valet då jag tycker dert finns tillräckligt med sugna som ville slåss om platserna inför valet.

Nu är det så att det är klent med MP-framgångar i Halland om ens någon. Jag har gjort en sammanställning över katastrofvalet i regionen och kommunerna där det inte finns mycket att hurra för. Nu valde jag att att inte voilja ha med miljöpartisterna att göra på ett tidigt stadium så jag gråter inte floder för valresultatet.

Som tröst sitter jag året ut i kultur- och fritidsnämnden i Varberg där jag kan påverka en del politik. Men de miljöpartister som stått på listan inte bara utfyllnaden borde vara grymt besvikna.

Resultat valet i Halland MP

Riksdagen

1 mandat oförändrat

Regionen

4 mandat (-2) nu utanför majoriteten

Kommunerna

Halmstad 3 mandat (-1) nu utanför majoriteten

Laholm 1 mandat (-2) fortsatt majoritet i minoritet sex partier

Hylte 0 mandat (-1) tidigare i majoritet

Falkenberg 1 mandat (-1) ny majoritet mitten-vänster

Varberg 0 mandat (-4) tidigare i majoritet

Kungsbacka 2 mandat (-2) opposition liksom tidigare

Inga kommentarer: