< div id=”header ”>< / div>

söndag 19 augusti 2018

Det är dags att bestämma sig nu vilket parti man ska rösta på i valet !



Jag håller just nu på att kollar hemsidor hos partier från riksorganisationer, regionalt och på lokal nivå. Det dräller av fb-sidor att kolla upp. Det som kommer som trycksaker lägger jag i en särskild hög.

Jag går igenom utbudet på torg och i valbyn utanför kyrkan vilka som står där, vad partier står i olika frågor och vilket som kan vara viktiga för mig att få igenom. Om jag röstar på ett parti vill jag veta VEM som är tänkt att företträda mig också inte bara en valsedel med partinamn.

Nej i dags läget har jag inte bestämt mig i valet men har tid på mig. Det finns olika saker som jag vill vara säker på innan jag går och röstar. Förtidsröstningen kör igång på onsdag 22 augusti men jag har till 9 september att bestämma mig.

Jag vet iaf vilken vallokal jag ska rösta i och var det finns lokaler för förtidsröstning. Men nu går valrörelsen in i ett nytt skede att det är dags att bestämma sig.

Inga kommentarer: