< div id=”header ”>< / div>

torsdag 22 februari 2018

Att bo i ett inplastat hus !


Om jag haft kvar min tvåa som jag lämnade för 25 år sedan hos Varbergs Bostad AB på Sörse så hade jag idag haft en hyra på 5.844:- på den lägenheten. Nu är det så att jag sedan 2001 har gått på försörjningsstöd sedan 2001.

Socialtjänsten har ett tak på max 4.900:- som de är bredda att betala för hyreskostnaden. Det betyder att jag i vilket fall som helst ändå inte kunnat ha kvar min lägenhet. Den som tror att det är bara att gå på socialen och hämta pengar tror fel.

På grund av en långdragen skuldsanering är jag inte skuldfri innan april 2019 och ska således leva på existensminimum fram till dess enligt villkoren.

Oberoende av detta så gäller det att gilla läget även om mitt hus jag bor i för tillfället är inplastat. Lägenheten som kallas tillfälligt boende är hyfsad och hyran endast 4005 kr i månaden för en omodern tvårummare.

Detta är bara meningen att den ska vara en genomgångslägenhet tills allt ordnar upp sig beträffande ekonomin och jag står som sökande på bostadsmarknaden. Dock ser det inte så ljust ut på bostadsmarknaden för mig just nu. För långt ner i kön och lång tid att få en bostad till det priset jag kan betala i hyra.

Inga kommentarer: