< div id=”header ”>< / div>

torsdag 29 juni 2017

Hos hjärnskrynklardoktorn !


Vad är det för fel på Pierre? Ja varför fungerar inte Pierre i "arbetslivsinriktad aktivitet tillsammans med andra"?

Ja det skulle en läkare psykiatriker utreda häromdagen. Varför går jag inte på vuxendagis och kränks och förnedras samt deltar i gratisjobb som inte är någon merit? Nej varför ska jag jobba gratis när andra får LÖN? Kan någon tala om det för mig? Varför ingå i en praktik om det inte ingår i en utbildning där man blir någonting efteråt?


Jag var tvungen att dra upp hela min barndom, ungdom, när jag började jobba, vuxenlivet bla bla bla. Olika kriser i livet när jag mått dåligt, hänt något och hur jag hanterar stress-situationer. Varför jag lider av panikångest och fobier stundtals och hur jag fungerar ändå.

Jag får ändå säga att jag fungerade bra under de tre timmar hjärnskrynklardoktorn frågade ut mig. Jag har ju viss vana att prata för mig och klara av att gå på djupet. Vad kom vi fram till då? Att jag tydligen inte kan idiotförklaras på direkten utan får utredas vidare. Nästa gång i träff med en psykolog !

Inga kommentarer: