< div id=”header ”>< / div>

fredag 15 januari 2016

Jag tar fajten med Kommunal här !

Klargörande: Nej jag har aldrig varit med i Kommunal och kommer aldrig att gå med där heller.

Sedan tycker jag facket ska syssla det de är bra på : löner, försäkringar, arbetsmiljön, arbetsorganisation, medbestämmande, jämställdhetsarbetet.

Fler borde gå med i facket och också engagera sig men fackpampsmentaliteten är dags att lägga åt sidan, politisk pajkastning också. På en arbetsplats ska man kunna arbeta mot samma mål oavsett politisk hemvist.

Jag anser att facket inte ska vara enbart en rekrytering för sossepampar i politiken även om det av naturliga skäl blivit det. Jag har aldrig röstat på S men har varit fackligt aktiv när jag var det och hade fast jobb.

Om jag nu skulle tänka rent egoistiskt hade naturligtvis S varit mitt naturliga val men valde då hellre att vara med i MP. Idag är MP en skugga av sitt forna jag och har utvecklats till ett akademikerparti för renodlade karriärister. Hårda ord men ärliga ord.

Rödgrönt i nuvarande form är bästa regeringsalternativet för närvarande men kommer inte att hålla långsiktigt. Det bästa är om både S och MP lämnar regeringen och istället ägnar sig åt förnyelsearbete. Men då kommer pamparna och karriäristerna att försvinna. Oj vad bra och regering?

Ja låt M ta över även om jag tycker bättre om en rödgrön regering. Men jag måste tänka på landets bästa inte vad jag tycker är bäst. M under förutsättning att de byter ut Anna Kindberg-Batra och tar in någon som inte pratar i gåtor utan vill regera.

Inga kommentarer: