< div id=”header ”>< / div>

torsdag 3 april 2014

Bra satsa på egen tillagad mat i Varbergs skolor!


Fler skolor lär få servera egen tillagad mat om jag får bestämma i Varberg.Genom att ett storkök PS fick lite problem som möjligheten öppnat sig för andra att testa. Bockstensskolan har fått gladare barn och matsvinnet minskat. Det krävs förstås både planering och investeringar så allting hamnar rätt.

Till min glädje har jag upplevt att centerpartisten servicenämndens ordförande Harald Lagerstedt börjat fatta att maten inte är någon sidofråga utan också bidrar till mer glädje. Sedan kan vi tjafsa om allting annat.

Men jag blev så besviken en gång för många år sedan när de lade ner ett fungerande kök på min gamla skola Hagaskolan för ett annat storkök. Vilka som styrde då? Jo det gjorde S som tog stöd av alliansen och inte MP eller V som de styrde kommunen ihop med.

Inga kommentarer: